Mt cook- Queenstown

28 december 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag een lange reisdag gehad met een aantal leuke tussenstops.
Om 8.30 weg gereden met een laatste blik op het fantastische uitzicht Mount Cook, al na 30 minuten onze eerste stop de lavendel farm die we 2 dagen geleden moesten laten schieten omdat we een file hadden gehad die teveel tijd had gekost.
John zag het niet zitten maar ja zoals gewoonlijk had die even pech🤣.
Daarbij kwam dat Quinn al een tractor had gespot dus ja dan moet je wel toch😀.
Daarna in Twizel boodschappen en tanken jee wat een overgang van de rust bij mt cook naar het chaotische Twizel.
Dit is de eerste of laatste mogelijkheid om te tanken voor/ na mt cook waar niets te verkrijgen is.
Voordat we er kwamen keken we er raar tegen aan maar nu hebben we begrepen waarom dit zo is.
Het dorpje mt cook mag nml niet groeien om zo de natuur zoveel mogelijk intact te houden.
Wonen mag je er alleen als je er werkt, en ook dat word aan banden gelegd.
Wij zeggen nu we er zijn geweest helemaal mee eens!
Goed chaos in Twizel dus, en een speeltuin die zo interessant was dat we er echt niet aan voorbij konden gaan.
Toen we eindelijk dachten te kunnen gaan spotte Quinn ijs!
En ome Mark had gezegd dat ik die mocht mama toch?
Nog even een poging gedaan om het ijsje uit te stellen naar later maar al snel werd duidelijk dat ome Mark goed werk heeft verricht😏.
We zullen nog eens beeld bellen ome Mark! Haha
Als reisleidster van deze bende zag ik mijn planning in de soep lopen natuurlijk.
Uiteindelijk 2 dingen geskipt eerst de kaas farm waar ik als kaaskop dacht nog wat lekkere kaas te kunnen scoren en later in Cromwell het oude stadsgedeelte waar ik manlief een groot plezier mee deed ( hij wist niet dat ik in Arrowtown nog zoiets had bedacht haha).
Wel hebben we in Cromwell het golden mining fields bezocht.
Hier kwamen John en ik oog in oog te staan met het feit dat we een 4 jarig mannetje bij ons hebben.
Links de balie voor een jetboat en rechts de balie voor het mijnwerkers dorpje... Wij zouden 4 jaar geleden links staan om deze gave excursie te doen maar nu stonden we braaf rechts met een hyper kind wat het reuze interessant vond en volop vragen had waar wat voor was.
Al met al hebben we met z'n 3e genoten wij vonden het leuk maar Quinn genot met volle teugen en dat was voor ons om te zien eigenlijk het mooiste van dit alles😍.
Hierna hebben we onze korte broeken maar eens voor de dag gehaald inmiddels is het hier heerlijk zomer weer geworden waar weer nu zijn, uhhh 25 graden😎😎, wil jullie niet lekker maken hoor haha.
Hierna weer de weg op richting Arrowtown, onderweg nog een tussenstop gemaakt bij een brug waar ze ook aan het bungy jumpen waren en ook zipline werd gedaan.
Gaaf om te zien maar no way dat ik dat ooit voor elkaar krijg met mijn hoogte vrees, alleen Quinn dacht hier anders over die wilde ook graag springen🙈🙊🤣.
Wij op hem in gepraat dat hij dan toch echt 18 moest zijn voordat dat mocht, alles was stom en hij is toch echt al een grote jongen, ik durf dat echt al hoor, niet eerlijk dat jullie dat wel mogen en ik niet nou dan wil ik met het touw papa haha
Nu hebben we wel een zipline in ons programma staan maar dan ergens anders waar het iets minder spectaculair is maar we wel met Quinn dit mogen doen.
Wij dus weer aan de bak om het te proberen uit te leggen dat dat niet mocht hier 🤣.
Ineens zag ik en waterval hoog in de bergen ik dacht yesss dat is de afleiding om hem ergens anders op te laten focussen zegt hij nou mama die is echt saai haha.
Heerlijk om de frustraties van een 4 jarige te zien en wij hebben afgesloten met weet je wat als je 18 bent ga je gewoon terug naar hier een ga je dat allemaal doen.
Het werkte ook nog we hebben in de auto nog wel 10 keer gehoord dat hij dat echt gaat doen als hij 18 is.
Aangekomen in Arrowtown begon John in de gaten te krijgen dat we ergens aan waren gekomen waar alleen vrouwen naar toe willen zoals hij zegt haha.
WINKELS! Haha en ook nog in oude stijl. Quinn zegt kom papa we gaan gewoon kijken met mama de lieverd, die scoorde hier dan ook snel zijn 3000 ste autotje die hij zelf in het Engels kocht! Ik zei goed je mag hem hebben maar dan moet je eerst bij papa netjes 9 dollar gaan vragen. Hij de winkel uit hoor ik hem roepen paps mag ik ff 9 dollar alsjeblief ik heb een hele mooi auto die ik ga kopen zelf haha. Daarna vroeg hij wat moet ik nu doen mama. Geef deze aan de mevrouw en dan zeg je This one please daarna zegt de mevrouw hoeveel het kost en dan geef je de centjes en als ze centjes terug geeft zeg je Thank You. Zo gezegd zo gedaan ik bleef op een afstandje staan kijken en hij deed luid en duidelijk zijn boodschappen superblij begreep zelfs de extra vraag van de mevrouw toen ze vroeg of hij er een tasje o.k. wilde hebben en zei Yes haha super trots stond ik het te bekijken.
Uiteindelijk het laatste stukje naar Queenstown gereden na wat zoeken onze slaapplaats voor de komende 2 nachten gevonden (2 weken geleden van naam veranderd tja dat zoekt wat moeilijker)
We hebben hier nog niets gezien kwamen om 18.00 aan en waren allemaal toto dus wat gegeten gedoucht en Quinn viel om 20.00 uitgeput in slaap met de woorden was een leuke dag morgen meer onderzoeken he papa en mama.

1. Familie Groothuis:
    28 december 2018
    Wat een leuk verhaal weer! Eerste werk in de ochtend jullie avonturen lezen, nog vóór het nieuws😉......Goed te lezen dat alles goed gaat. En idd trots op Die kleine onderhandelaar🤣🤣
  2. Lia en Carel.:
    28 december 2018
    Quinn doet het goed hoor .super knap
  3. Tini en Marijke:
    28 december 2018
    Pas een paar dagen in New Zeeland en al zoveel moois gezien.
  4. Egbert:
    28 december 2018
    Leuk te lezen jullie verhalen en hele mooie foto's. Heel veel plezier