Auckland

28 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Wat een heerlijke dag in Auckland. Vandaag is er een nationale feestdag hier in Auckland, overal straatmuzikanten, acrobaten, activiteiten voor de kids en daardoor hebben we voor het eerst het gevoel dat er een stad of dorp leeft in Nieuw Zeeland. Toevallig zeiden we van de week tegen elkaar overal waar we zijn geweest hing niet echt sfeer, vaak voelde het alsof een stad of dorp half in slaap was gesukkeld. Vandaag zijn we heel de dag aan het wandelen geweest. Als eerste zijn we vanmorgen naar de Skytower gewandeld. 15 min van ons hotel vandaan dus goed te doen. Daar hadden we een mooi uitzicht over de stad en hebben we weer wat waaghalzen zien springen gaaf om te zien maar no way! Ook Quinn zei gelijk dat is wel een beetje eng he mama. Ja schat we hebben deze vakantie wel wat overwonnen met hoogtes maar dit is te eng voor ons😊. Over de glazen platen lopen op zn hoogte was al een dingetje voor ons tweetjes. Even een bakkie koffie in de toren en toen richting viaduct bassin en waterfront. Daar waren Dragon boot races. Papa en Quinn wilde ook wel mee doen maar dan alleen op de trom 😏.  Bij het maritiem museum hebben Quinn en mama een kunst werk gemaakt met verf, Quinn moest fietsen en mama verf in de molen gooien. Weer even een terrasje en toen de boot naar Devonport genomen meteen vanaf de boot ja daar was eindelijk Quinn zijn speeltuin heel de dag was hij al op zoek, ik zeg maar jij was toch moe en wilde perse bij papa op de nek.. ja mama maar dat was net nu moet ik rennen en spelen doei! Haha wat worden we lekker voor de gek gehouden door onze "Harry". Na een uur spelen zeggen we we gaan weer met de boot terug Quinn dan gaan we aan de overkant nog even frietjes eten. Met frisse tegenzin gaat meneer mee en twee meter verder....papa mijn voeten doen het echt niet meer en mijn benen ook niet. Ik reageer gelijk kom op niet zo flauw doen net kon je nog heel hard spelen en loop rustig door. Iemand een idee hoe dit verhaal verder gaat?.... Juist!, weet zeker dat jullie het allemaal goed hebben🙈🤣. Inderdaad komt een lange grijnzende toren langs me lopen, kijk eens mama! Ja was dat de bedoeling Quinn? Het antwoord was zingend kijk eens wat ik zie op de nek op de nek. Weer terug in Auckland was de gele M al snel gevonden met natuurlijk weer een ijsje na. Nog even door Queenstreet gelopen( kalverstraat) en toen stilletjes weer terug naar het hotel.

1. Lia en Carel.:
    28 januari 2019