Mount Cook

27 december 2018 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Vandaag geen reisdag maar wel een gave excursie op de planning.
We hebben een boottocht over een ijsmeer gemaakt, dit meer bestaat pas 30 jaar en is ontstaan door de opwarming van onze aardbol.
De glacier is hierdoor aan het terugtrekken en dan ontstaat er smeltwater en dan gaat het smelten alleen maar sneller...
Maar eerst moest er 1.5km gelopen worden naar het meer op zich niet ver maar onze "Harry" was vanmorgen weer eens lekker ouderwets om 6.00 in de veren en die had om 11.00 zijn energie al ergens anders ingestoken.
Dus daar kwam het bekende stemmetje mam? Nee schat zelf lopen de afspraak was als je 4 bent kunnen we je niet meer dragen😀.
Denk dat iedereen die dit nu leest weet wat het vervolg was en ook de uitkomst🤣🙈😍
Het vervolg... Pap? Ja Quinn. Wil jij mij optillen? Nou een klein stukje dan als je maar stil zit op mijn nek want anders mag je direct weer zelf lopen.
1.5 km later zet paps zijn verwend draakje in de boot haha.
Op het meer was het gaaf hoe harder we gingen hoe groter de lach op Quinn zijn gezicht. En zodra ze weer wat ging vertellen ging het gezichtje gelijk hangen. Dat Engels is echt raar hoor zegt hij dan. Maar op de vraag wil je sturen zei hij gelijk Yes! Schipper in de dop zullen weer maar zeggen.
Rest van de dag heerlijk rustig aan gedaan, beetje frisbeën beetje stoeien wat klieren met de selfiestick.
Morgen weer een reisdag op naar Queenstown.

1. Ilse:
    27 december 2018
    Looking good 😍 en weer een leuk stukje om te lezen! Knuffel aan onze grote vriend!
  2. Lia en Carel.:
    27 december 2018
    Wat gezellig ,om jullie zo te volgen .Jullie maken van alles al mee .prachtige foto s zien we voorbij komen .❤
  3. Peter:
    31 december 2018