CHRISTCHURCH- MT Cook village

26 december 2018 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Eerste nachtje Nieuw Zeeland zit erop ietwat onderbroken door het brand alarm waardoor we het hotel slaapdronken moesten verlaten.
Geen grote brand maar toch best indrukwekkend voor vooral Quinn.

Vandaag de auto opgehaald en voor het eerst links rijden zolang we maar rechtdoor moeten geen problemen maar afslaan is een dingetje toch John haha....iets met de ruitenwissers en richtingaanwijzers🙈🤣.
Nog even boodschappen gedaan om toch echt te kunnen picknicken onderweg en gaan met die banaan.
Het eerste uur vonden we het vooral op zeeland lijken maar al snel werden de velden steeds langgerekter, mooie bloemen,schapen,koeien,bergen allemaal even mooi om te zien.
Helaas omdat het 2e kerstdag is hebben we een bezoek aan de alpacafarm hier moeten laten liggen ongetwijfeld komen er nog andere mogelijkheden hiervoor.
Eindelijk heeft Quinn zijn picknick gehad, heel de ochtend vroeg hij er al naar en tja al heeft het net met bakken geregent dan ga je toch gewoon bij een picknick plaats tussen de modder plassen staan.
Les 1 tijdens het rondreizen met een kind, vertel niet teveel van te voren want als dan de alpaca en daarna de picknick niet door drijgt te gaan heb je problemen haha.
Wel een hele leuke stop gemaakt bij Burkes Pass Galerij, volgens mijn mannen oude muik en teveel snuisterijen.
In Tekapo hebben we de Church off the good shepard bezocht super toeristisch maar je wil het niet gemist hebben😊.
Daarna zijn we naar het Astro café gereden.
Als ik zeg dat deze super super super hoog staat dan word ik onderbroken door Quinn, Nee mama deze staat superrrr superrrr superrrr hoog en dan nog eens supppppppppperrrrr hoog.
Oftewel Papa mocht rijden naar boven terwijl mama steeds stiller werd naarmate de weg steiler en smaller werd.
Oké het uitzicht was echt de moeite waard! Maar dan moet je terug naar beneden ook nog he🤔🙊🤣.
De bedoeling was op weg naar mt cook nog een lavendel farm te bezoeken maar dit hebben we uit moeten stellen omdat we 1,5 uur in een file voor een berm brand hebben stil gestaan.
2 dgn nieuw zeeland 2x brand🤔.
Wel met een super uitzicht en gezien hoe ze met een blus helikopter te werk gingen, uiteindelijk bleek er gelukkig niet al te veel weg gebrand te zijn en ook lavendel zullen we vaker gaan zien nemen we aan. Na een lange dag 8.30 weg gereden zijn we uiteindelijk om 18.45 bij onze eindbestemming met een heel mooi Motel en een kei gaaf uitzicht.
Hier gaan we morgen een boottocht over de ijsmeren maken.

1. Gerdie:
    26 december 2018
    Super Angelique, ben nu al verslaafd aan je verslagen....hou dit vol. Veel plezier daar😘
  2. Familie Groothuis:
    Prachtig! 🥰
  3. Dave:
    Mooie foto's hoor.
  4. Tini en Marijke:
    27 december 2018
    We zien prachtige foto's voorbijkomen.
    Wat een mooie natuur daar.
  5. Marcia:
    28 december 2018
    Geweldig om dit te mogen volgen.
    Je foto cursus werpt z’n vruchten af!👍