STEFKE😀

13 januari 2019 - Ngaere, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het dan zover na 18 jaar en 3 maanden gaan we dan eindelijk Stef weer zien! Om 8.00 reden we een slapend Wellington uit benieuwd wat het noorder eiland voor moois te bieden heeft. Het eerste uur werden we steeds wat stiller tot ik uiteindelijk als eerste zei,  ligt het aan mij en klinkt het heel verwend als ik zeg dat ik dit saai vind. John gelijk nee ik zat er ook zo over te denken🤔. Tot we bij Foxton kwamen en wat stond daar helemaal in Nieuw Zeeland en oer Nederlandse nog werkende molen🙈😀. Oké tijd voor koffie dat kan dan mooi even in Nederlandse stijl. Ze hadden er ook een winkeltje met Nederlandse producten bij eindelijk voor quinn hagelslag kunnen kopen🙈🤣. Stroopwafels echte spekjes en een zakje drop. Hmm goed voor de lekkere trek😊. Na Foxton veranderde het landschap en werd het zoals wij het hadden verwacht. Een heel stuk vlakker als zuid maar wel heuvelachtig en uitgestrekte weilanden. In Whanganui zijn we z'n 1,5 uur in een park geweest heerlijk even chillen en Quinn kon daar heerlijk spelen in en prachtige speeltuin. Daarna was het tijd voor het allerlaatste stuk naar Eltham eerst snel de koffers in het motel gedropt en toen naar Stef. Wat een warm en toch ook een emotioneel welkom, raar en ook nog steeds zo vertrouwd. Stef is precies hetzelfde als 18 jaar geleden oké wat grijzer wat ouder maar he daar hebben we zelf ook last van🤣. De kids konden het samen ook goed vinden het Engels/ Nederlands loste zich grotendeels vanzelf op en de rest vertaalde we gewoon als dat nodig was.Ahrania is precies als oma Riet geweldig om te zien en Vincent een kopie van Stef vroeger haha. Nog een kleine wandeling gemaakt en heerlijk gegeten. Morgen gaan we een wandeling maken bij mt Taranaki en savonds gaan we naar een light festival. Kortom weer en geweldige dag.

1. Lia en Carel.:
    13 januari 2019
    Wat een lange tijd ook ,dat jullie elkaar niey gezien hebben 😚geniet van deze mooie tijd samen xx