Rotorua

18 januari 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag stonden de glow worm caves op het programma. Vanuit Rotorua een 2uur en 15 min rijden. Van de week in Wellington de kaartjes al gereserveerd wat nog net op het nippertje was alleen de tour om 11.30 kon nog. Vanmorgen dus in een ruk er naar toe gereden en in de middag zouden we dan wel stoppen omdat we dezelfde weg weer terug moesten rijden. Heel bijzonder om de glow worm te zien maar wij vinden de tour erg kort en eigenlijk de lange rit van en er naar toe niet waard. Daarbij was onze held erg bang, alles wat nieuw is en dan nog eens in het donker tja... Quinn zijn conclusie was papa mama dit avontuur was niet leuk ik vond de skelters waar mama en ik hadden gewonnen veeeeeeel leuker! Onderweg in de auto wel weer heerlijk gezongen op kinderen voor kinderen en lekker gekletst. Op de terug weg nog even ijsjes tijd! En terug bij het hotel meteen een plons in het water. Ook even onze held zonder zijn bandjes laten proberen want hij zegt dat hij kan zwemmen😏. Niet dus! Maar wel willen blijven proberen want van proberen kan ik leren toch mama? Ja schatje maar om te leren zwemmen moet je echt op zwemles als we straks weer thuis zijn. Oké dan maar als ik dan groot ben wil ik echt zonder de bandjes! Na het zwemmen zaten we wat te drinken en ineens voor de aller eerste keer wilde hij over zijn streep op zijn borst praten. We hebben altijd thuis over de hartjes dokter gesproken alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar hier ziet hij nu andere kinderen en valt het hem op dat die het niet hebben. Omdat hij bleef doorvragen hebben we uiteindelijk wat foto's laten zien van zijn tijd in Rotterdam. Hij vond het heel interessant en wij hebben op een kinderlijke manier uitgelegd dat hij daardoor nu goed kan spelen en hard op de trampoline kan springen. Genoeg voor nu en hij was tevreden met de uitleg. Vanavond nog even met opa en oma gebeld via Facetime en toen snel naar bed want morgen....... gaan we nog een keer van de berg af yeah yeah yeah!!! Stuiter stuitert stuiter haha we hebben het programma van morgen even veranderd ipv een maori dorp gaan we nog een keer met de gondel en de skelter zoals Quinn het noemt. Hij was zo enthousiast erover dat we het een paar extra ritjes waard vinden.

1. Lia en Carel.:
    18 januari 2019
    Wat een geweldig ventje is het toch 😍