Rotorua- mangawhai

20 januari 2019 - Mangawhai, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we bij de kabouters geweest volgens Quinn, alleen waren die allemaal op vakantie. 🙈🤣 Vanmorgen zaten we om 7.30 in de auto we hebben een lange reis dag. Om 9.10 hebben we een tour gepland bij Hobitton de movieset van lord of the rings. Helaas kwam de regen met bakken uit de hemel toe we wegreden. Onderweg zeiden we al hmm dat is natuurlijk wel heel jammer zometeen. Om 8.35 reden we het parkeerterrein op eerst en bakkie koffie en ineens... was daar de zon weer😀. Heerlijk in de zon een rondleiding gehad en wij vinden het echt de moeite waard onze gids vertelde echt heel veel en ook echt goed, niet van die flauwe toeristen humor er tussen maar echt als een grote fan van de films. Uiteindelijk duurde de tour dik 2 uur wat veel langer was alles we verwacht hadden. Snel de auto weer in en de weg weer op, vandaag moeten we ook langs Auckland en we verwachten daar wel wat drukte. Net voor Auckland even een picknick ingelast plas pauze en weer door... papa ik moet poepen! Oja joh 🙈 geen dorpje geen toilet niets te bekennen... Dus hebben we kennis gemaakt met wild poepen🙈🤣😊. Nou dat was een belevenis op zich voor ons mannetje hij raakte er niet over uitgepraat haha. Uiteindelijk bereikte we Orewa met een half uur file erbij. Hier zijn we even een uurtje op het strand geweest speeltuin uitgeprobeerd en ijsjes tijd! Daarna moesten we nog een dik uur tot Mangawhai. Tja en daar aangekomen jeetje daar wachten ons de domper van de vakantie, het is dat we hier pas om 17.35 aan kwamen maar anders hadden we vandaag nog iets anders gezocht. Oud vies vol ongedierte het is een huisje op palen tegen een berg maar als er maar iemand beweegt gaat het huisje van links naar rechts. Balkon daar zit de balustrade van los de spijlen zitten los. Uiteindelijk hebben John en ik iets gevonden waar we morgen uit eigen beweging naar toe gaan. Al een stuk op de route vooruit zodat we nu 2 kortere reisdagen achter elkaar hebben. Anders hadden we morgen een rustdag gehad maar die verruilen we graag!

1. Lia en Carel.:
    20 januari 2019