Hokitika

6 januari 2019 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Hokitika met zijn prachtige zonsondergangen een echt strand plaatsje.....

Helaas vandaag net even niet, het stormt hier en de regen komt met bakken uit de lucht.

Gisteren werden we er al attent op gemaakt dat we vandaag best wel eens heel de dag regen konden hebben.

Al vanaf het wakker worden regen dus hebben we onderweg weinig gestopt.

Bij Ross een snelle plaspauze gemaakt en weer door hopend  dat we de zon tegen zouden komen. Vlak voor Hokitika was het droog en hebben  we een stop gemaakt om door de boomtoppen te wandelen via een walk way van ijzer, ja we blijven hoogtes op zoeken🙈. Quinn en ik hadden beide weer last van het feit dat dat ding dus hartstikke open is om je te laten zien hoe hoog je loopt. John daarentegen had het al 20 keer rond gelopen voordat wij zover waren. Leuk om gedaan te hebben maar vanaf de uitkijktoren was er weinig uit te kijken omdat alles vol bewolking zat. Nog even een bakkie koffie gedaan en Quinn kon nog even van de speeltuin genieten. Op het moment dat we Hokitika binnen reden was het ook droog en hebben we eerst het strand opgezocht even lekker uitgewaaid  en daarna hebben we een warme chocomelk gedronken. Je bent een Nederlander of niet...

Morgen hopen we toch echt de zon te gaan ontmoeten in het Abel Tasman park.

Quinn hebben we het nog niet verteld maar weten jullie nog het verhaal van " het touw " dat is dus ook morgen hopen op goed weer dus😀